American Laundromat of Jersey City 4.6

American Laundromat of Jersey City

Laundromat

Photos

Review Highlights

"A very convenient & peaceful place to do laundry" convenient location
"They were very helpful with me setting up my contactless payment and using the machines and had a lot of patience" helpful attendant
"Hello I like this Laundry it's beautiful and clean" clean machines

Location & Hours

389 Central Ave

Jersey City, NJ

Get Directions

Hours not available. Contact business for hours.

Recommended Reviews

60 reviews
Mr W
Mr W

Usually fairly clean. Machines have detergent reservoirs for pre-wash and wash but run both at the same time. Prices have increased and switched to card instead of coin payments which ends up leaving excess money on cards. Moving on.

Response from the owner

Hello John, I do appreciate the time you took in the feedback. We have increased our prices for the first time in 5 years. We have always tried to do and still continue to do our very best offering the best prices for the best quality laundry facility. It has been tough especially this year with our local city increasing taxation every year, labor costs, in addition to water hikes every year that we had not increased any pricing till now. The increase is only to cover the incurred costs, we as a family owned operation are not making a single penny more in consideration to our commitment to our community to make doing laundry as affordable as possible. The cost is only an additional 24 cents per washer.

Due to the national coin shortage we weren't able to get any more coins for a number of months so in order to still operate we had to switch to a touchless card system. The benefits to this system in that you no longer have contact with dozens of coins, easy start machines (NO MORE COIN JAMS), and in addition to now offering customers different payment methods, VISA, MASTER CARD, DISCOVER, AMEX, AND EBT. It was time to upgrade.

I Hope this explanation was helpful and if you have any further question please feel free to email me at theamericanlaundromat@gmail.com

Thanks

Nyasia Green
Nyasia Green

I’ve used this laundromat for laundry service for a while where my laundry is picked up and dropped off. The experience was positive for the most part . However there is an immense lack of professionalism and accountability on the owner’s part . Although there is a high driver turnover the drivers for gf most part are decent. However if you complain to the owner about receiving poor service it seems that you are blacklisted. Rather than her attempting service recovery or training laundry staff when something goes wrong it seems customers are penalized .

Response from the owner

Nyasia
Thank you for taking the time to reach out to us in leaving a review .
We take our services very seriously and want to rectify this.
My name is Jake and would love to discuss the issues immediately to resolve this .
theamericanlaundromat@gmail.com
I look forward to hearing from you!
Thanks

Christina Freeman (Chrissy)
Christina Freeman (Chrissy)

Always a problem with the pick up and drop off service… And although they offer same day service it’s when it’s only when it’s convenient for them… Customer loyalty means nothing… Their Air BnB contracts are priority…

Lucien Germain
Lucien Germain

We do drop off service due to a hectic work schedule. Service is fast and friendly, but articles of clothing constantly went missing and other came back with stains/spots. We've spoken to staff about issue and given several chances. Management apologized for inconvenience, but it doesnt replace missing or damaged items. Will be trying our luck elsewhere.

Response from the owner

TO ALL GOOGLE USERS THIS REVIEW AND THE ONE BEFORE THIS REVIEW ARE THE SAME USER! NOTE THAT THE CAMPLAINTS ARE THE SAME (LUCIEN).

Lucien and Breeanna I do terribly apologize for the inconvenience you had. We had spoken and investigated this matter and come to a conclusion that the missing items you claim where never with the cloths given, due to camera research and employee meetings, but as I had stated to you over our phone convo that out of curiosity I would pay to replace the supposed items. Still waiting now over 2 weeks for you for your response on the costs. It may appear now that you may have found those items.

AS for the stains on the items you posted, we can remove those stains and will replace the items that are damaged. Still waiting on you to come in to our store so we can resolve this matter.

My employees who handles your cloths have been reprimanded for our mistake on stained and damaged items as this is a rare occasion.

Thanks
Managment

Tommie
Tommie

Dirty and overpriced. I'm more than happy to pay for convenience but as soon as you walk in the foul smell is revolting, area for detergent had debris and mold, a washer had a single rubber glove in it, trash was over filled as well. Can't imagine clothes are actually getting washed in this filth.

Serena Dirshant
Serena Dirshant

helpful staff and fast machines open 24hrs. affordable prices as well and has machines for all your needs any size.

marissa marrero
marissa marrero

Love this laundry mat. Been coming here since they opened. Very clean and super friendly and have really big machines for big loads

Response from the owner

Thank you so much for the amazing review greatly appreciate your patronage

Nelson Reyes
Nelson Reyes

Excellent Drop off and Delivery back to your home within that area. All New Washing machines and Dryers. Very Clean no dirty floors or folding table. Drop off prices are perfect.

Response from the owner

Thanks Nelson for the great review!!

Nicola Felder
Nicola Felder

It’s decent I like to come after 1:am and get the discount on the washing machines it’s nice and clean

Response from the owner

Thank you so much for the amazing review

Dyvonda Arroyo
Dyvonda Arroyo

I recently moved to Jersey City I seen that this was 24 hour laundromat. Washing machine and dryer was good only thing I didn’t like was that all the workers took up all the tables, not letting the customers have use to the tables.

Response from the owner

Hello Dyvonda thanks for taking the time to leave us a review! And thank you for your patronage! I will address this with the site manager there ! Thanks for coming to the American Laundromat

Page 6 of 6